Qui som

La Fundació Privada Autisme GURU, és una fundació dedicada a millorar la qualitat de vida de les persones amb Trastorn de l’Espectre de l’Autisme.

Des de l’inici de l’activitat, la Fundació Guru ha anat creant diferents serveis en funció de les necessitats dels seus usuaris i de les seves famílies. L’any 1969 es va crear el Centre d’Educació Especial Guru, és un centre concertat amb el Departament d’Educació i amb l’Institut Català de la Salut del Departament de Sanitat de la Generalitat de Catalunya.

El Servei de Teràpia Ocupacional Guru es va crear a l’any 1993 com a centre ocupacional específic de persones adultes amb un diagnòstic d’autisme, està subvencionat per la Direcció General de Protecció Social (DGPS) del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

La Fundació Guru va crear la seva primera llar l’any 1987, fins a mitjans de 2010, s’atenien a 33 usuaris en total, en les tres llars situades a Barcelona. Amb la inauguració de la nova Residència Guru Valldoreix, la Fundació GURU ofereix en total 48 places.

Els Serveis Residencials de GURU (residència i llars) són serveis d’atenció residencial substitutius del domicili familiar quan resulta impossible o desaconsellable viure al seu propi, ja sigui com a conseqüència de la seva malaltia mental o discapacitat, o bé per no disposar de les condicions sòcio-familiars i assistencials adequades.

Les seves funcions bàsiques són l’allotjament, acolliment i convivència; atenció social; hàbits d’autonomia; relacions interpersonals i integració social.

El Patronat:

Francesc Pèlach i Bussom