Guru i DINCAT conviden a “Cuidar-se per a cuidar”

Dia:

dijous 20 de Novembre

Horari:

17.30h a 19.30h

Lloc:

c/ Vinyals, 16 (el Guinardó), Barcelona
Activitat gratuïta

Amb l’accent posat en les persones que cuiden. Així es prepara “Cuidar-se per a cuidar”, el taller que Fundació Privada Autisme Guru ha organizado amb la col·laboració de DINCAT. Aquest taller gratuït, programat per al proper dijous 20 de novembre, estarà al càrrec d’Àngels Ponce Ribas.

L’activitat vol ajudar a prendre consciència de la importància que té cuidar-nos per a cuidar d’un fill/a o germà/na amb discapacitat. A més d’identificar factors d’estrés, abordarà eines pràctiques per l’autocura, tot començant per les seves dimensions: ment, cor i cos.

El taller abastarà també altres aspectes relacionats amb la cura, com ara recuperar la confiança, demanar ajut o posar límits. Finalment, la ponent incidirà en la importancia de tenir una xarxa de suport i un pla propi d’autocura.
S’estima que a Catalunya hi ha gairebé 100.000 persones que cuiden una persona amb discapacitat. D’aquestes, poc més de 8.000 estan donades d’alta en el conveni especial de cuidadors no professionals. Això implica, que són majoria qui queden exclosos dels recursos que poden facilitar la seva tasca, com ara prestacions publiques (https://dps.gencat.cat/ccs/prestacio.do?Prestacio=1490).

Àngels Ponce Ribas és Treballadora Social, terapeuta família i coach, escriptora i
formadora. Ponce és especialista en processos de dol i mindfulness. «Dono suport a les famílies amb fills amb discapacitat des de fa més de 30 anys des de la vessant del benestar, oferint estratègies necessàries per afrontar moments difícils», detalla la ponent.

Per sol·licitar més informació i inscripció: psicoleg@fundacioguru.cat